Lajdáctví nebo nevědomost? Odborníci upozorňují, že Češi oproti západním sousedům jsou vůči svému majetku lehkomyslní. Polovina nemovitostí v Česku totiž není pojištěna vůbec, je pojištěna chybně nebo jsou smlouvy zastaralé. Důsledky tohoto jednání bývají katastrofální, protože v případě škod nedojde ke krytí škod nebo vyplacená částka nepokryje náklady na pořízení nového vybavení nebo opravy. Na co byste měli u majetkového pojištění dbát?
Správné a aktuální údaje
Zdá se to jako banalita, ale pojišťovací makléři se s tím setkávají dnes a denně. Lidé uvádějí chybné údaje o sobě nebo o nemovitosti. U smluv dbejte na správné zadání adresy dotčené nemovitosti, nejčastěji dochází k záměně orientačního a evidenčního čísla. Výjimkou není ale ani špatně uvedené město. Všechny tyto chyby však mohou vést ke krácení plnění v případě pojistné události. Před samotným podpisem si proto dobře přečtěte zadané údaje a nezapomeňte si pročíst všeobecné pojistné podmínky.
Vhodně zvolený produkt
Další nejčastější chybou při sjednávání pojištění bývá špatně zvolený produkt. U pojištění majetku se jedná zejména o záměnu pojištění domácnosti s pojištěním nemovitosti. Obě pojištění se sice týkají domova, ale každé z jiné stránky. Zatímco pojištění nemovitosti se týká budovy jako takové včetně pevných součástí, pojištění domácnosti naopak vnitřního vybavení včetně elektroniky, osobních, sportovních věcí nebo cenností. Pro jednoduchost je vhodnější volit komplexní pojištění, které sdružuje obě dvě za výhodnější cenu.
Srovnání cen pojištění domácnosti.
Jen na základě metrů čtverečních
Na kolik takové pojištění ročně přijde? To si můžete snadno ověřit na kalkulačce pro pojištění majetku online. Velkou výhodou tohoto komplexního pojištění je sjednání pouze na základě výměry bytu nebo domu v m², kdy se pojistná částka stanovuje paušálně. To ulehčuje práci s oceňováním majetku, k tomu nehrozí riziko podpojištění a následného krácení plnění z důvodu nedostatečné pojistné částky. Další výhodou je pojištění občanské odpovědnosti, které je v ceně tohoto produktu.